Mindent megtennél azért, hogy babád szülessen? Kezdd ezzel: Útvesztők helyett - Termékenységi program>>  

Szakorvosoktól, meddőséggel küzdő pároknak, együdül babát vállaló nőknek!

Megkutattuk, mire van a legnagyobb szükségünk nekünk, nőknek!

Ajánlom a Facebookon

Több posztban, bejegyzésben is foglalkoztam már azzal a kérdéssel, hogy milyen kommunikációs 'szakadékot' látok sok esetben a betegek és az orvosok között, és azokra milyen megoldási lehetőségek lehetnének... Ezek a kérdések azért is foglalkoztatnak mivel itt, az Intima.hu női egészségportálon, vagy a közösségi médiában és persze a Google keresőjében is millió kérdésre keressük a válaszokat egészségünkkel, betegségeinkkel kapcsolatban. Persze az információéhség nem kizárólag ránk, nőkre jellemző, de a férfi oldalhoz kevésbé értek... ;)

Szerző: Matics Kata, Intima.hu ügyvezető

Írta: Matics Kata | Intima.hu alapító, ügyvezető

 

Hogy ne csak a megérzéseinkre és szubjektív véleményünkre hagyatkozzunk, késő tavasszal elindítottunk egy közös kutatást az Inspira Research piackutató ügynökséggel, melynek célja az volt, hogy megvizsgáljuk, milyen információkra van szükségünk az interneten női betegségekkel kapcsolatban, amivel kapcsolatban 30 kérdést tettünk fel a hölgyeknek.

mi kell a noknek3

Nem bocsátkoznék számháborúba, főleg a demográfiai mutatókat nem elemezgetném, - mivel egy részről hamarosan elkészül egy szakmai összefoglaló a kutatásról, más részről bejegyzésemben a kutatás egyik - szerintem legfontosabb - eredményét szeretném csak kiemelni, ami talán mások számára is hasznos lehet!

Nagy meglepetés talán senkit nem fog érni, de a legfontosabb szereplője az online egészségügyi információszerzésnek (is):

az ORVOS!

Több kérdéssel is kutattuk az orvosok szerepét a tájékoztatásban: mennyire vagyunk megelégedve a kapott információkkal egy-egy orvos-beteg találkozó során, megfelelő mennyiségű és minőségű információt kapunk-e, azokat tudjuk-e értelmezni, ki számunkra egy-egy cikk szerzője kapcsán a leghitelesebb, milyen tartalmakat fogyasztanánk inkább szívesen, stb, stb... Mindegyik kérdésre adott válaszotokból az derült ki, hogy az orvosok szerepe kulcsfontosságú az egészségügyi tájékoztatás során - az online kommunikációban is! És ne csak egy konkrét cikkekre, vagy éppen betegtájékoztató videóra gondoljatok, ahol nem hagyható ki az egészségügyi szakember jelenléte!

A nők 94%-a veszi (venné) figyelembe és nézne utána egy adott egészségügyi weboldalnak, applikációnak, ha azt az orvosa ajánlaná!

Megvallom, ez a magas arány engem is meglepett, mert bár többször beszéltem szakmai rendezvényeken a hiteles egészségkommunikációról és arról, hogy az orvosok merjenek és ajánljanak is weboldalakat a pácienseiknek, azt nem gondoltam, hogy ekkora igény van, pontosabban - sajnos - csak lenne rá! A kutatásból ugyanis az is kiderült, hogy a megkérdezett nők leginkább ismerősöktől, családtagoktól kapnak egészségügyi weboldal ajánlásokat, és sajnos az egészségügyi szakemberek aktivitása ezen a területen igen alacsony (16%) – annak ellenére, hogy a megkérdezett nők többsége figyelembe venné az ajánlásukat, és felkeresné az orvos által ajánlott oldalt!

A kulcsszó: a bizalom!

Nem kell nagyon mélyen elemezni a női lelkünk titkait ahhoz, hogy tudjuk: érzelmeink sokszor befolyásolnak bennünket. Fontos számunkra a bizalom is, így ha egy terápiás ajánlást elfogadunk orvosunktól, miért is ne lennénk bizalommal az iránt a weboldal vagy applikáció iránt, amit a szakember ajánl nekünk?!

S bár igaz, hogy jelen kutatásunkban kizárólag a nőkre és a női betegségekkel kapcsolatos információszerzésre összpontosítottunk, nagy valószínűséggel más terápiás területeken is szívesen fogadnák orvosaik ajánlását a betegek.

intima inspira kutatas2021 noi egeszsegugyi weboldalak 2

A pozitív megerősítés mindig jól jön (és általában a legjobbkor!)

Végezetül - a hosszabb összefoglalót megelőzően - egy saját vonatkozású, de pozitív eredményt is had osszak meg az Intima olvasóival: a kutatásból az derült ki, hogy azok, akik ismerik már az Intima.hu női egészségportált és rendszeres olvassátok, az egyik leghasznosabb weboldalnak értékeltétek oldalunkat és nagy valószínűséggel ajánlanátok is másoknak! S ha valamelyest le is maradtunk az Intima ismertségét vizsgálva a hölgyek körében a TOP2 leglátogatottabb weboldaltól (Házipatika és Webbeteg), harmadikként bíztató dobogós pozíciót értünk el az elmúlt 12 év munkájával, - amit azt gondolom - érdemes tovább folytatnunk, és minél több támogató orvost bevonjunk munkánkba! 

Köszönöm ezúton is az Inspira Research piackutató ügynökségnek, hogy létrejöhetett ez a kutatás, különös tekintettel Kiss Katkának, aki az első perctől az utolsóig végtelen türelemmel, profizmussal és pozitív hozzáállással segítette sikerre ezt a kutatást!

Írta: Matics Kata - Intima.hu alapító-ügyvezető

Ha számodra is hasznos volt cikkünk, megköszönjük, ha értékeled!
Értékelés:
( 1 Rating )
Ajánlom a Facebookon
  • Nincsenek hozzászólások